The Best Streaming Software!
VIVO Rent A Car - Your car rental
Върни се   Digital TV Forums - БЪЛГАРСКИЯТ ФОРУМ ЗА ЦИФРОВА ТЕЛЕВИЗИЯ > Друга цифрова техника > GSM мобилни комуникации

GSM мобилни комуникации Global System Mobile

Отговори
 
Контрол над темата Начин на разглеждане
  #1  
Стар 04-05-2011
Аватара на ТИНТИН
ТИНТИН ТИНТИН не е на линия
Модератор
 

Дата на присъединяване: Mar 2009
Мнения: 4,148
Благодари: 362
Получил благодарност:
2,431 пъти в 1,521 поста
Сваляния: 71
Ъплоуди: 0
По подразбиране Кръстниците



Българските оператори продават десетки хиляди свои брандирани телефони, произведени в Китай


На пръсти се броят индустриите, които се развиват по-бързо от пазара на смартфони в момента. Преди две години общото присъствие на компаниите Huawei и ZTE в този сегмент на практика е нула.

През 2011 г. очакванията на анализаторите са те да произведат общо 40 млн. смартфона и така техният дял да се увеличи до 7% от световния пазар. Посочените данни не включват т.нар. брандирани от оператори телефони. Те също са част от успешната история на китайските производители, но за това липсва официална статистика. Накратко: това са телефони с логото на оператора, поръчани от компании като Huawei, ZTE и т.н.

Предимството на брандираните телефони за оператора е, че укрепва неговата търговска марка. Тъй като телекомът поръчва телефона, той има по-голям контрол върху съдържанието му и може да го насочи към конкретна ниша от пазара. Неговата идея е като при всички останали субсидирани апарати - постъпленията от съпътстващите абонаментни планове е по-голям от стойността на хардуера.

Изгодата за производителя е, че рискът за продажбите се поема от оператора. В повечето случаи за него е по-лесно да продаде своите модели, ако носят лого на телекома. От друга страна, българският потребител купува брандиран телефон основно в ниския ценови сегмент. Неудобството на някои подобни модели е, че са заключени към оператора и не могат да се ползват със sim карта на друг телеком. Такива са устройствата от високия ценови сегмент на "Мобилтел" и Fan phone 1948 на "Глобул".

Като цяло на българския пазар се очаква да излизат все повече брандирани смартфони поради по-високия месечен приход на операторите от тях. Те ще имат функционалности като Wi-Fi, екран, чувствителен на докосване, GPS и мобилен интернет. По данни от операторите всеки пети продаден телефон миналата година е бил смартфон.

Ситуацията на пазара е в синхрон със състоянието на икономиката. "Има спад в продажбите на всички телефони за миналата година, както и за първото тримесечие на 2011 г.", коментира за "Капитал" Любен Тосев, търговски директор на Handy. "Спад се наблюдава в сегмента на апаратите без операционна система в среден и висок клас, а най-печеливш сегмент като пазарен дял е този на смартфоните във всички ценови диапазони", анализират от "Глобул" пред в."Дневник". Така че потенциалът за ръст при смартфоните е най-голям.

"Мобилтел" и "Глобул" предлагат свои брандирани телефони от 2010 г. насам. От "Виваком" разясняват, че работят с Huawei, но в каталога на компанията липсват техни брандирани телефони. Операторите не съобщават конкретни цифри за продажбите, но по неофициални данни те се измерват в десетки хиляди бройки. Производителите, с които работят, са именно Huawei и ZTE.

Отскоро апетит към пазара на смартфони проявяват и някои японски компании - Sharp, Kyocera и NEC. Така те запълват свободния си производствен капацитет и се възползват от възможностите на свободната операционна система Android.

Как да сложим логото си на телефона

От "ZTE - България" обясниха, че е имало преговори за брандирани телефони с логото на български компании извън телеком сектора, но досега не са стигнали до поръчки. Иначе процесът е следният. "Операторът избира характеристиките на телефона спрямо сегмента, към който е насочен той. Това е най-трудният етап от процеса", коментира за "Капитал" Боян Георгиев, изпълнителен директор на "ZTE - България".

На следващата фаза телекомът избира готови модели на доставчиците в зависимост от нишата, където ще продава устройството. "Служители на оператора анализират мостри на производителите - дизайн, хардуер, функции. Организират се фокус групи, които тестват телефоните. Идва ред на нещата, които могат да се променят според нуждите на оператора - надписи, цветове, софтуер, превод, тапет, опаковка и т.н. ", разказва Боян Георгиев.

"Само големи международни оператори може да предоговорят нов дизайн с производителя на телефона", допълва Драгомир Апостолов, директор "Бизнес развитие" в "ZTE - България". Затова например Vodafone може да извоюва ексклузивни права за поръчаните от него телефони, но по-малките оператори купуват вече налични модели.

Обикновено телекомите поемат ангажимент за определени минимални количества на поръчка. Процесът до премиерата на пазара отнема между два и три месеца, допълва Боян Георгиев. Той разказва, че цената на телефона зависи от неговите характеристики, срока на доставка и транспорта. От Huawei, който е друг голям производител на брандирани телефони, не отговориха на въпросите на "Капитал" до редакционното приключване на броя. Според Любен Тосев от Handy, Huawei и ZTE все по-често ще прескачат операторите и ще продават телефони със собственото си лого.

"Този бизнес модел ни дава възможност да излезем на пазара с конкурентни оферти, които предлагат евтин и в същото време качествен модел с всички функционалности на един скъп смартфон модел", обясняват от "Виваком". Изборът на име на телефона е част от стратегията за неговото предлагане, допълват от "Глобул". Миналата година операторът представи Fan phone 1948, поръчан от ZTE и предназначен за фенове на ЦСКА. "Мобилтел" пък има два модела, носещи името на младежката мрежа Loop.

С влизането на Sharp, NEC и Kyocera пазарът на смартфони ще стане дори по-конкурентен и цените на устройствата ще падат. Според анализ на Deutsche Bank Equity Research устройство с Android и 1 GHz процесор без договор ще струва под 100 долара през 2013 г. А успешната бизнес история на Huawei и ZTE сигурно ще отвори врати за още "нетрадиционни" компании, които ще се опитат да вземат дял от растящия пазар на брандираните смартфони.

dnevnik.bg

Отговори с цитат
Sponsored Links
VIVO Rent A Car  Вземи своят Vu+ сега!  SatPlus
Отговори

Съобщения от Devil M
VIVO Rent A Car  

Тагове
Кръстниците


Активни потребители разглеждащи тази тема в момента: 1 (0 членове и 1 гости)
 


Всички времена са във формат GMT +3. Часът е 18:56.


DTV-BG Powered by vBulletin Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.